10 Tipov ako sa motivovať k rannému tréningu

10 Tipov ako sa motivovať k rannému tréningu
2. mája 2015 tomasharcarik

10 Tipov ako sa motivovať k rannému tréningu

Presuňte svoj budík

Namiesto toho aby ste mali budík hneď pri posteli, posuňte ho radšej na miesto kde na neho nedosiahnete z postele. Ideálne na druhu stranu miestnosti. Je to jediná možnosť ako vás skoro ráno dostať z postele bez toho aby ste znova zaspali. K budíku si pripravte oblečenie na cvičenie a vyberte sa okamžite na čerstvý vzduch, ten vás preberie. Ako melódiu do budíka si nastavte hudbu, ktorú počúvate vo fitku, ideálne nejakú motivačnú.

Dohodnite si stretnutie

Mať tréningového partnera je veľmi motivujúce, pretože ho nebudete chcieť sklamať a nechať ho v tom samého. Dohodnite sa na presnom čase, na mieste kde sa stretnete a snažte sa nesklamať ho tým, že prídete neskoro.

Nájdite si vo fitku priateľov

Ak nemáte sparinga na tréning, vo fitku sa určite nájde niekto, kto chodí v rovnaký čas trénovať. Dohodnite sa na spoločných trénigoch a vzájomne si pomáhajte pri namáhavých cvikoch. Spoločne sa môžete motivovať k lepším výkonom.

Stanovte si cieľ

Každú nedeľu večer si zostavte tréningový plán na celý týždeň. Všetko si napíšte na papier, čo a kedy to chcete dosiahnúť. Stanovte si presný časový harmonogram, čo budete o ktorej hodine trénovať. Prekonávajte svoje limity a postupne sa posúvajte k lepším výkonom. Bude vás to motivovať oveľa viac ako bezcielne trénovanie.

Nahrajte si tréningovú hudbu do ipodu

Kvalitná motivačná hudba je veľmi dobrý ranný motivátor. Používajte hudbu s rýchlejším svižným tempom. Dobrá hudba vás dokáže dostať z postele, zlepšiť výkon vo fitku alebo zlepšiť náladu a odstrániť únavu. Výskumy ukázali, že hudba môže pri cvičení vytvárať pozitívne myšlienky a tým zlepšiť náladu.

Pripravte si všetko vopred

Večer pred spaním si pripravte všetko, čo potrebujete k rannému tréningu. Nestratíte tým čas ráno a navyše eliminujete stres, ktorému by ste sa inak nevyhli.Kvôli práci sa snažíme ráno vybaviť všetko čo treba (deti do školy, vyvenčiť psa, raňajky, atď), no napriek tomu vždy na niečo zabudneme. Večerná príprava vám zabezpečí, že všetko pôjde plynule. Pripravte si veci do práce a vezmite so sebou do fitka. Tam si doprajte sprchu a už sa nemusíte vracať domov a strácať drahocenný čas.

Odmeňte svoje úsilie

Ak počas týždňa splníte všetky svoje tréningové ciele, na konci týždňa sa odmeňte niečim pekným. Choďte na masáž, manikúru, wellnes alebo len do kina s vašim blízkym. Po tvrdo odmakanom týždni si to zaslúžite a ten pocit kvalitne odvedenej práce je na nezaplatenie. Oddych a aktívny relax je preto príjemným vyvrcholením pracovného týždňa.

Podeľte sa o svoje plány a výsledky

Na sociálnych sieťach sa môžete s priateľmi podeliť o vaše tréningové plány a výsledky, ktoré ste dosiahli. Ak to urobíte, namotivuje vás to k ešte lepším a vyšším cieľom. Budete sa báť skoncovať s cvičením, aby si vaši priatelia nemysleli, že ste padavka. Navyše vaše výsledky možno namotivujú vašich priateľov k tomu aby aj oni niečo so sebou robili.

Príliš ospalý?

Dajte tomu čas Máte problém vstávať ráno o 6:00? Dajte tomu čas, možno prvý týždeň bude tvrdý, ale telo sa časom prispôsobi a neskôr ten budík ani nebudete potrebovať. Asi každý pozná ten pocit, keď zazvoní budík a radšej ho vypnete aby ste ešte 5 minút pospali. Keď budete cvičiť pravidelne, tak váš spánok bude v noci kvalitnejší a ranné vstávanie bude jednoduchšie.

Tešte sa na každé raňajky

Určite máte aj vy ráno ten pocit, že vám nič nechutí a kým ten hlad dôjde tak to chvíľu trvá. Po pravidelnom rannom tréningu sa vám rozbehne metabolizmus natoľko, že sa budete domov ponáhľať k raňajkám. Vyberajte si, a jedzte kvalitné a zdravé potraviny. Po tréningu výborne padnú ovsené vločky s proteínovým nápojom, alebo varené vajíčka s celozrným tmavým chlebom potretým čerstvým domácim maslom, ako príloha sa k tomu hodí čerstvá zelenina a ovocie. Ideálne je vypiť každé ráno mliečny nápoj s probiotickými kultúrami napr. cmar alebo kefír.