10 top potravín pre štíhle brucho

10 top potravín pre štíhle brucho
29. Apríla 2015 tomasharcarik

10 top potravín pre štíhle brucho

Naturálny grécky jogurt

Obsahuje vyšší obsah bielkovín ako bežný jogurt, ideálne je konzumovať ho bežne počas dňa, keď na vás príde hlad, alebo na desiatu s čerstvým ovocím. Bielkoviny v gréckom jogurte potláčajú chuť do jedla a udržujú dlhšie pocit sýtosti. Ochutiť ho môžte akýmkoľvek čerstvým alebo sušeným ovocím.

Lesné ovocie (bobule)

Majú nízky obsah cukru a vysoký obsah antioxidantov. Môžu byť pre vás vynikajúci snack pre dosiahnutie vášho plochého brucha. Zjedzte jednu šálku bobulí denne a priblížte sa k vášmu cieľu. Bobuľovité ovocie zlepšuje tráviaci proces, stabilizuje krvný cukor a znižuje nadúvanie. Dodajú vám veľa energie, ktorú počas dňa potrebujete.

Vajcia

Vajíčka patria medzi najlepšie potraviny, ktoré vám pomôžu dosiahnúť ploché brucho. Sú bohaté na prírodné spaľovacie prvky a tými sú bielkoviny. Majú vysoký obsah aminokyselín a preto sú to potraviny s najvyššou biologickou hodnotou. Aminokyseliny sú stavebným prvok každej bunky v tele. Konzumácia vajec na raňajky vám zabezpečí dlhšiu sýtosť a menšiu chuť na sladké.

Oriešky

Orechy majú vysoký obsah zdravých tukov, preto sú veľmi dobrou voľbou v zdravom stravovaní! Jedna hrsť orechov denne vám zabezpečí dostatok zdravých tukov pre správne fungovanie metabolizmu a hormónov. Orechy obsahujú aj veľa vlákniny a bielkovín, ktoré rovnako ako vajcia pomáhajú stabilizovať cukor v krvi a tým potlačia chuť na sladké a ostanete dlhšie sýty.

Ryby

Mäso z rýb je veľmi chutné a zdravé. Pomôžu vám zrýchliť metabolizmus a potlačia chuť na sladké, tým dokážete skôr zhodiť z vášho brucha prebytočné tuky. Bielkoviny v rybách vám naplnia žalúdok na dlhšiu dobu a zdravé tuky omega3 mastné kyseliny vám zlepšia imunitu a urýchlia spaľovanie tukov.

Sójové bôby

Sú výborným zdrojom bielkovín, vlákniny a antioxidantov. Sója sa dá využiť na mnoho spôsobov. Môžete ju piť ako sójové mlieko, jesť ako náhradu mäsa, bôbov na mexický spôsob alebo aj ako tofu do šalátov prípadne smoothies. Sója je bohatá na aminokyselinu lecitín, ktorá má mnoho zdravotých benefitov. Zrýchľuje regeneráciu športovcov, znižuje hladinu zlého cholesterolu LDL, a tiež výborne účinkuje proti ztukovateniu pečene pri zvýšenom príjme tuku v stravovaní.

Jablká

Sú výborné zdravé potraviny, ktoré môžeme jesť každý deň. Každé jablko obsahuje zhruba 5g vlákniny ako aj pektín, čo je prírodný spaľovač. Jablko má nízky obsah cukru a kalórií, čo je vhodné pre ako snack počas dňa, ktorý vám pomôže zmenšiť obvod vášho brucha. Štúdie ukazujú, že ľudia, ktorí každý deň zjedli aspoň jedno jablko, znížili svoju hmotnosť viac ako ľudia, ktorí nejedia jablká vôbec.

Zelený listový šalát

Bohatý na fytonutrienty a vlákninu. Listévý zelený šalát je jedna z najlepších potravín pre ploché brucho. Pri každej porcií mäsa alebo rýb nezabúdajte na šalátovú prílohu. Je to ideálna kombinácia, pre správne spracovanie živín v žalúdku. Zelený listový šalát vám nielen pomôže schudnúť, ale tiež zlepší vašu náladu a energiu počas dňa.

Quinoa

Quinoa obsahuje v jednej šálke 11g bielkovín, 5g vlákniny a oveľa viac vápnika ako ktorákoľvek iná obilnina. Táto celozrná potravina sa hodí ako chutná a zdravá príloha k večeri. Má vysoký obsah fytonutrientov a flavonoidov, ktoré sú veľmi dôležite v boji s rakovinovými bunkami. Je taktiež bohatá na minerály a vitamíny. Pôsobí protizápalovo a má pozitívny vplyv na srdce a cievy.

Avokádo

Je to asi najvýživnejšie ovocie, ktoré by ste si mohli vybrať do vášho jedálnička. Len jeden plátok avokáda vám dodá 15g vlákniny, čím zabezpečí, že budete dlhšie sýty. Jedno avokádo denne zabezpečí dennú dávku zdravých tukov (mononenasýtených mastných kyselín), ktoré pomáhajú spaľovať váš brušný tuk.

Nezábudaj, že pre správne fungovanie tráviaceho systému je nutné konzumovať kyslomliečne výrobky. Ochutnaj ochutený cmar alebo kefír Melina, nápoj ktorý podporí správne fungovanie tvojho tráviaceho systému a podporí celkovú imunitu.