3 Tipy ako v noci nehladovať

3 Tipy ako v noci nehladovať
15. júna 2015 tomasharcarik

3 Tipy ako v noci nehladovať

Aj keď máte na výber zdravé náhrady ako bielkoviny a zdravé tuky, napriek tomu radšej siahnete po niečom vysokosacharidovom a nezdravom. Je to najväčšia chyba, pretože večer sa metabolizmus spomaľuje a doslova všetko čo vtedy zjete sa ukladá vo forme tukových zásob. Navyše v noci telo vylučuje väčšie množstvo hormónov potrebných pre správne fungovanie tela, nesprávnym stravovaním môžete tento hormonálny cyklus ovplyvniť natoľko, že zdravotné problémy nenechajú na seba čakať! Tu je zopár tipov ako zabrániť nočnému hladovaniu a zároveň udržať hormonálnu rovnováhu. Taktiež vám pomôže naberať svalovú hmotu a páliť prebytočný tuk

1. Kazeín

Kazeín Je ideálny pre večernú konzumáciu, pretože je veľmi pomaly stráviteľný a aminokyseliny sa vstrebávaju až 7 hodín, čiže zabránite hladovaniu na celú noc. Ak radi maškrtíte, urobte si kazeínový puding alebo zmrzlinu a s pokojným svedomím si pri telke pochutnajte. Ak to chcete urobiť ešte chutnejšie tak pridajte grécky jogurt, dajte do chladničky alebo mrazničky a máte vynikajúci dezert, ktorý skutočne podporuje rast svalov a spaľovanie tukov. Kazeín je ideálne kupovať v micelárnej forme, čiže upravený pre lepšie a prirodzenejšie trávenie. Výborná alternatíva kazeínu je nízkotučný jemný tvaroh, ktorý sa dá ľahko vymiešať s ovocím a škoricou. Plnotučný tvaroh je sýtejší a kvalitnejší na vitamíny a vápnik.

2. Želatína

Ďalšie využitie kazeínu je zmiešať ho s želatínou, konzistencia bude hustejšia a sýtejšia. Želatína je bohatá na bielkoviny a kolagén, ktorý a prirodzene nachádza aj v mäkkých tkanivách (kĺby, šľachy, chrupavky…) Ochutená želatína v kombinácií s kazeínom je skvelá a chutná voľba, ktorá vás zásobí dostatkom živín na celú noc.

3. Vláknina

Určite viete, že spomalenie trávenia je dobré pre stabilizáciu cukru v krvi a udržanie chuti na sladké na uzde. Rozpustná vláknina je na toto ideálna, pretože spomaľuje vyprázdňovanie žalúdka a udržiava dlhšie pocit sýtosti. Tak prečo to nevyužiť aj večer a počas spánku? Preto je najvhodnejšie večer prijímať vačšinou zeleninu a ovocie. Pochutnajte si večer na kúskoch jablka, hrušky, mrkvy, kalerábu, alebo ovsených vločiek. Neporušte svoj režim a nenaberajte prebytočné tuky rýchlymi cukrami, umelými sladidlami, tučnými dresingami. Sústreďte sa viac na funkčné potraviny, ktoré vám zabezpečia v noci pomalšie trávenie a vyhnite sa tým nočnému hladovaniu!