Povianočné spaľovanie tukových vankúšov

Povianočné spaľovanie tukových vankúšov
7. januára 2016 tomasharcarik

Povianočné spaľovanie tukových vankúšov

Takmer každý jeden z nás sa už aspoň raz za život snažil nejaké to kilečko zhodiť. Vystupňované je to predovšetkým počas povianočného obdobia, kedy váhu v našich domácnostiach radšej ani nevyťahujeme z pod postele. A ak sa predsa k tomuto počinu odvážime, počiatočný šok vystrieda bitie na poplach. Narýchlo surfujeme, čítame či študujeme všetku dostupnú literatúru, alebo sa radíme na rôznych fórach s ostatnými, ako zhodiť to, čo sme počas sviatkov tak radi nabrali. Každý uprednostňujeme iné metódy a aj vďaka tomu v tom máme často chaos. Ako teda schudnúť za krátky čas čo možno najefektívnejšie?

Ach tie Vianoce

Viaceré ženy či muži by radi oplývali ideálnou postavou a preto sa snažia dodržiavať najrôznejšie diéty, odporúčania a pravidlá. Počas roka sa im to aj relatívne darí, no potom príde najkrajšie obdobie cez rok a všetko padá. Kto by predsa dokázal odolať tradičným vianočným pochúťkam? Vyprážanej rybe so zemiakovým šalátom, v ktorom sa hojne nachádza tučná majonéza, kapustnice s domácou klobáskou či napečeným koláčom, vianočkám a iným cukrovinkám sa jednoducho vyhnúť len tak poľahky nedokážeme. Nie je na tom predsa nič zlé, veď Vianoce sú raz za rok, avšak s príchodom nového roku nás už pravidelne začína hrýzť svedomie. Od tejto chvíle v obchodoch siahame už len po odtučnených potravinách. Stačí však iba to?

Potvrdené mýty o chudnutí

Ak si niekto myslí, že tesne po sviatkoch výrazne obmedzí stravu a počas dňa skonzumuje jednu porciu ovsených vločiek na obed, pričom na olovrant si „dožičí“ jablko alebo iné ovocie, ani náhodou nemá vyhraté, ba práve naopak! Vyhladované telo, vďačné za každý kúsok jedla, si začne okamžite vytvárať zásoby na horšie časy a potrebné živiny začne ukladať do podoby tukových vankúšikov. Aby toho nebolo málo, hladovaním dochádza k naštartovaniu takzvaného sporiaceho metabolizmu, ktorý blokuje požadované chudnutie. Preto by sme mali jesť omnoho častejšie, minimálne 5 krát denne po 3 hodinách, no podstatne menšie porcie. Nezáleží dokonca ani na tom, či posledné jedlo zjete o 17., 19. či 21. hodine. Stačí, ak budete jesť naposledy cca 2-3 hodiny pred zaspaním a všetko bude v suchu. Obnovovanie pôvodnej váhy tiež neznamená, že si už nikdy nesmiete vložiť do úst žiadnu maškrtu. Pokojne podojedajte zvyšné salónky či medovníky, len všetko s mierou.

Nespoliehajte sa iba na „light“!

Po vianočných sviatkoch vyhlásite vojnu nadbytočnému tuku a v predajniach košík napĺňate iba nízkotučnými syrmi, mliekami, jogurtmi, maslami, pečivom, sladkosťami či rôznymi nápojmi a ste celí vysmiati, ako pôjdu kilečká krásne dolu. Aj pri tomto si však treba uvedomiť, že aj keď síce light výrobky obsahujú menej tuku a kalórií, rapídne odbúranie pneumatiky okolo pásu to nezaručí. Pri hodnotení kvality nízkotučných a „light” výrobkoch je významný rozdiel, či sa z potraviny tuk len odobral, alebo či sa doplnil nejakými náhradami. V boji s povianočným prebytkom tuku preto pomáha jediné. Zmena životného štýlu podmienená pravidelným pohybom či pozitívnym myslením. Vianočné filmy a rozprávky skončili, preto zakývajme gauču a poďme sa hýbať!