Tieto sýte jedlá vám pomôžu znížiť hmotnosť.

Tieto sýte jedlá vám pomôžu znížiť hmotnosť.
19. februára 2015 tomasharcarik

Tieto sýte jedlá vám pomôžu znížiť hmotnosť.

8 Sýtych jedál, ktoré vám pomôžu znížiť hmotnosť.

Ak sa chcete začať cítiť zdravšie a plní energie, tak musíte zhodiť nejaké kilogramy. Možno ste už začali s obmedzovaním vysokokalorických sladkostí, mastných tučných jedál a fastfoodov. Namiesto toho ste si nakúpili diétne nízkotučné jedlá, ktoré vám tréneri odporúčaju jesť aby ste schudli. No niektoré špeciálne diétne potraviny spôsobia skôr hladovanie ako chudnutie. Hlad spôsobí, že sa telo zablokuje a zásoby tuku naopak udrží pre prípad núdze. Preto sa mnoho ľudí čuduje, že nedokážu schudnúť aj keď skoro nič nejedia. Vtedy prichádza ten pocit, „priberám aj z vody“.

Preto sa radšej skúste sústrediť na týchto 8 jedál, ktoré výborne chutia, nasýtia vás a pomôžu vám znížiť hmotnosť. Odborník na výživu Keith Kantor, PhD z Norcross, Georgia, autor knihy „Na čom záleži“, hovorí, že veľkost porcií je kľúč! Ani prejedanie sa zdravým jedlom vám nezaručí, že schudnete!

Fazuľa

Existuje mnoho dôvodov, prečo by ste mali zapísať fazuľu na zoznam kupovaných potravín. Po prvé, fazuľa má vysoký obsah vlákniny a každý vie, že vláknina dokáže poriadne nasýtiť žalúdok. Fazuľa tiež stimuluje produkciu črevného hormónu cholecystokinin (CCK), čo je prírodný potlačiteľ chuti do jedla. V štúdii zo zvieratami na Kalifornskej Univerzite zistili, že potkany, ktorým bol podávaný (CCK) spotrebovali menej jedla ako potkany, ktorým tento hormón nebol podávany. Vegetariánske chilli alebo dusené mäso s fazuľou vás nasýti bez zbytočného priberania.

Losos

Prečo dať lososa na váš nákupný zoznam? Niekto si pomyslí, „veď je to ryba, z nej sa nenajem“. Pekne poporiadku. Losos má veľa zdravotných výhod, jedno je vysoký obsah bielkovín. Vedci z Univerzity Purdue zistili, že muži, ktorí sa snažili schudnúť, sa cítili oveľa dlhšie plní, keď konzumovali viac bielkovín v každom jedle. Účastníci štúdie, ktorí sa podrobili nízkokalorickej diéte s vysokým obsahom bielkovín potvrdili, že už nemajú taku silnú chuť na jedlo a nezdravé večerné prehrešky. Potraviny bohaté na bielkoviny sú tzv. „plniace“ potraviny, pretože metabolizujú pomalšie ako tuky alebo sacharidy. Nielen, že je losos výborná potravina na chudnutie, ale taktiež je bohatým zdrojom vitamínov a zdravých tukov známych ako omega3. Skúste si lososa upiecť alebo ugrilovať, časť môžte zjesť na večeru s anglickou zeleninou a časť môžte využiť do šalátu na druhý deň.

Vajíčka

V posledných rokoch prichádza čoraz viac výskumov, ktoré potvrdzujú, že vajíčka majú veľký význam v chudnutí a zdravom stravovaní. V jednej štúdii jedli muži a ženy s nadváhou na raňajky 2 vajíčka. Táto skupina stratila väčšiu hmotnosť počas sledovaného obdobia ako skupina, ktorá jedla na raňajky iba pečivo. Čím to je, že obyčajné vajíčka toto dokázali? Bude to možno preto, že bielkovina z vajíčka si vyžaduje viac energie na rozloženie a strávenie, ako škrob z ktorého sú často pripravené bežné raňajky (pečivo, cereálie, muffiny, atď.) Ak máte vysoký cholesterol, lekári odporúčajú jesť iba bielka, aj keď s týmto žĺtkovým mýtom úplne nesúhlasím, no tento problém preberiem v inom článku. Uvarte si vajíčka prípadne len bielka a vmiešajte ich do šalátu, alebo ich len tak zjedzte so soľou a čerstvou zeleninou. Vajíčka sú vhodná chuťovka kedykoľvek vás napadne hlad.

Orechy

Orechy môžu byť vaša superpotravina ak dokážete kontrolovať zjedené množstvo! Medzi výhody orechov patrí ich obsah bielkovín a vlákniny, ktoré zaplnia váš žalúdok a zasýtia vás. Taktiež ale obsahujú vysoký podiel tukov, ktoré zvyšujú vás denný kalorický príjem. Tuky z orechov sú však zdravé tuky a ľudské telo potrebuje nejaké tuky pre správne fungovanie, hlavne hormonálnej sústavy, preto sú orechy najlepšou alternatívou. Obmedzte dennú dávku na jednu hrsť orechov v prípade, že chcete schudnúť. Štúdia z Univerzity v Barcelone sledovala dve skupiny ľudí, jedna skupina konzumovala počas 12 týždňov 1 hrsť orechov denne. Tejto skupine sa zvýšila hladina serotonínu (hormón, ktorý môže znížiť chuť do jedla) oproti skupine, ktorá orechy nejedla vôbec. Zaraďte túto superpotravinu do svojho jedálnička napríklad ako snack kedykoľvek počas dňa, alebo ako arašidové prípadne mandľové maslo natreté na tenkom plátku celozrného toustu, prípadne posypte dusenú zeleninu posekanými mandľami a podávajte na večeru.

Popkorn

Približne 15 minút trvá než zažívacie hormóny pošlú signál do mozgu, že váš žalúdok sa zapĺňa. Trvá dlho kým sa zasítite popkornom, čím pomalšie ho budete jesť tým je väčšia pravdepodobnosť, že sa ním neprejete! Popkorn je plný vlákniny, preto rýchlo zaplní váš žalúdok, samozrejme ak pijete dostatok tekutín. Vláknina totiž v žalúdku nasáva tekutiny a tým zväčšuje svoj obsah, preto sa skor cítite plní. Na prípravu popkornu použite teplovzdušnú rúru, nepoužívajte olej ani maslo, tým by ste zvýšili kalorickú hodnotu popkornu. V prípade popkornu do mikrovlnky si vyberajte ten s čo najnižším obsahom kalórií. Niektoré značky ponúkajú balenie v ktorom je iba 100kcal. V tomto prípade je to výborný snack, ktorý vás zasýti a nepriberiete z neho.

Grécky jogurt

Je to výborna potravina na chudnutie, pretože má dvakrát toľko bielkovín a menej cukru ako väčšina iných jogurtov. Grécky jogurt je tiež veľmi dobrým zdrojom vápnika. Štúdia výskumníkov z Univerzity Ben-Gurion v Tel Avive ukazuje, že ľudia, ktorí konzumujú viac vápnika stratili v priebehu dvoch rokov takmer dvakrát viac hmotnosti ako ľudia, ktorí konzumovali málo vápnika. Neviete ako zaradiť grécky jogurt do jedálnička? Vyskúšajte na raňajky ovocné parfait z gréckeho jogurtu a čerstvého ovocia, môžte ho zjesť aj ako zákusok počas dňa. Grécky jogurt je tiež výborny ako základ pre krémové smoothies.

Chilli papričky

sdfé vnímanie a sústredenie zgu, že vnejšie a predídete lov ale aj mozgu, výsledkom bude výborné vnímanie a sústredenie Čím rychlejší je váš metabolizmus, tým viac kalórií spálite aj keď ste v pokoji. Kapsaicín je látka, ktorá spôsobuje pálivosť papričiek. Táto látka spôsobuje v tele termogenézu, čiže zvyšuje teplotu tela a tým spôsobuje lepšie spaľovanie kalórii. Taktiež zrýchľuje metabolizmus a zapĺňa žalúdok. V štúdii European Journal of Nutrition sledovali ľudí, ktorým pridávali do raňajok kapsaicín. Títo ľudia zjedli v priebehu dňa oveľa menej jedla a cítili sa spokojnejší. Ak si neviete predstaviť jesť každé ráno chilli papričky, vyskúšajte si pridať štipľavé korenie z papričiek do vašich bežných raňajok. Vajíčka na pikantný spôsob, burrito, tacos, alebo pikantná fazuľa s papričkami ako desiata vám pomôže znížiť vašu hmotnosť. Začnite svoj deň zrýchlením metabolizmu, potlačte vašu chuť na jedlo a ostaňte dlhšie sýty.

Voda

Voda má mnoho výhod v znižovaní hmotnosti tela. Preto by mala jednoznačne patriť do tejto skupiny potravín. V skutočnosti by mala voda tvoriť základ potravín na chudnutie. Odporúčam vypiť pohár vody pred každým jedlom a tiež medzi porciami. Ak pijete alkohol, odporúčam vypiť pohár vody pred každým drinkom obsahujúcim alkohol. Voda vám lepšie zaplní črevá a nedovolí vám prejedať sa alebo vypiť veľmi veľa alkoholu. Voda taktiež výborne vyplavuje z tela toxické látky vo forme potu a moču. Niektorí ľudia sa mylne prejedajú a pritom ich skutočná potreba je voda, takpovediac „potláčajú smäd jedlom“! Ak budete cítiť hlad, napite sa vody, ak napriek tomu budete cítiť bodavý pocit hladu, vtedy sa najedzte. Malé porcie a viackrát denne!