×
Your cart is empty.
Ako sa stravovať v lete?
29. júla 2015 Ivana Maruscakova

Ako sa stravovať v lete?

Posted in Blog

Ako sa stravovať v lete?

Strava má byť určite ľahšia v porovnaní so zimným obdobím. To je fráza, ktorú ste už isto započuli, ako to však docieliť? Jednoducho. Netlačíme do seba v tridsať stupňových horúčavách vyprážané rezne, majonézové šaláty ani kačku s lokšami. Asi by sa nám organizmus nepoďakoval. Zbytočne by sme ho zaťažili. Má čo robiť aj bez toho. Prehrieva sa, ťažšie odvádza teplo. Musí sa vyrovnať so stratou tekutín a minerálov potením, snaží sa všemožne ochladiť a fungovať. A ak mu naložíme kalorickú bombu v nemalom množstve, zrejme nás to celkom výrazne položí. Napríklad do postele. A energia na ďalšiu prácu alebo vykonávanie akejkoľvek činnosti je v nedohľadne.

Žiadna veda, jedzme jednoducho a čerstvo

Takže tučné a ťažko stráviteľné jedlá určite obmedziť. Ideálna sú počas leta ovocie a zelenina. Obsahujú veľa vody, takže doplnia aj tekutiny. Neobsahujú tuk, majú vysokú nutričnú hodnotu a plno vitamínov. Nehovoriac o antioxidantoch alebo minerálnych látkach, ktoré v horúcom počasí ľahko strácame.

Postávať pol dňa pri sporáku alebo rúre v lete nemá zmysel. Čím jednoduchšie a surovejšie jedlo si doma pripravíte, tým lepšie. Nakrájať zeleninu, nahádzať do misky a poliať olivovým olejom dokáže naozaj každý. Ak by vám to bolo málo samé o sebe, dajte si to aj s celozrnným pečivom. Isto vás to zasýti. Aj ovocím je človek živý. Takže nezabúdajme ani naň. Nakrájané ho môžete preliať jogurtom alebo nejakým kyslomliečnym výrobkom. A keď sme už pri nich. Áno, práve kyslomliečne produkty sú v lete skvelé! Výborne osviežia a zabezpečia prísun kvalitných bielkovín. Či už hovoríme o nápojoch alebo napríklad o tvarohoch. Prípadne taký cottage. Chutný, ľahký syr, z ktorého budete najedení niekoľko hodín. Melina ponúka rad produktov, z ktorých si aj v lete máte z čoho vyberať.

Niektoré jedlá radšej vynechať

V lete si môžete namiesto mäsa dopriať častejšie ryby. Sú bohaté na vzácne omega 3-mastné kyseliny a rýchlo sa pripravujú. Alebo chudé kúsky kuracinky, ktoré opečené prihodíte do toho zeleninového šalátu. Bez dresingu či tatarky. Stačí spomínaný olivový olej alebo šťava z citróna.

Takisto si dávajte pozor aj na rizikové potraviny. Zmrzlina, výrobky z vajec, krémové zákusky a rôzne iné lahôdky. Hlavne, keď nemáte istotu, ako sa to vyrábalo a či tam bola dodržaná hygiena. Ak už si niečo také dáte, treba to rýchlo zjesť, než nejako dlho skladovať. Každopádne, radšej uprednostnite čo možno najčerstvejšie nízkokalorické produkty a nezabudnite dostatočne piť. Veľké obedové menu si nechajte pokojne na zimu, vtedy treba organizmus zahriať, teraz mu prácu s trávením mastných jedál zbytočne nerobte…