×
Your cart is empty.
Nepokazte si leto pokazeným jedlom!
3. júla 2015 tomasharcarik

Nepokazte si leto pokazeným jedlom!

Posted in Blog

Nepokazte si leto pokazeným jedlom!

V lete sa všetko skazí rýchlejšie

Potraviny pritom môžu byť stále v záručnej dobe spotreby, no ak sa nedodržalo správne uskladnenie, ľahko sa skazia aj v rámci tejto doby použiteľnosti. Veľké riziko hrozí najmä v čase od zakúpenia po uloženie doma do chladničky. Pri potravinách, ktoré si vyžadujú nízke teploty, ako mlieko, jogurty, mäso alebo ryby, by sme s ich prepravovaním nemali príliš dlho otáľať. Z obchodu by teda mala viesť priama čiara domov. Určite neodporúčame chodiť s nákupom po meste, nedajbože ho nechávať v rozhorúčenom aute. Takýmto spôsobom máte rýchlu skazu takmer istú a najbližšie dni vám môže spestriť hnačka či zvracanie.

Na nákupy s termotaškou

Vysoko rizikové sú potraviny, ktoré už ďalej nebudete nejako tepelne upravovať a určené sú hneď na zjedenie. Salámy, šunky, šaláty, obložené bagety, krémové zákusky… Tie by sa mali aj v chladničke skladovať oddelene napríklad od surového mäsa. Trvanlivosť sa môže zachovať aj tak, že potraviny dáte do vákua. Dobrým tipom pri nakupovaní je vložiť suroviny do chladiacich tašiek. V lete ich určite oceníte. Nič výnimočné nedokážu, stačí však to, že daná potravina si v nich dlhšie udrží svoju pôvodnú teplotu vychladenú z boxu v obchode. Aby bola naďalej bezpečná, jej teplota by sa nemala zvýšiť o viac ako 2 stupne. Čo sa vám v aute počas zápchy naozaj nepodarí dodržať. Aj mrazené potraviny sú rizikové. Ak sa cestou rozmrazia, je lepšie ich hneď zjesť, či ďalej tepelne upraviť, než znova zamraziť. To určite nerobte. Mikroorganizmy sa rozmnožujú veľmi rýchlo.

Vodu iba pitnú

Ovocie a zeleninu by sme mali určite jesť až po dôkladnom umytí pitnou vodou. Rovnako to platí aj o ľade. Ten by sme tiež nemali hádzať do pohárov, ak si nie sme istí, či bol vyrobený z pitnej vody. Koledujeme si totiž o črevné nákazy a problémy s tým spojené. A keď už sme pri vode a pití… Lekári odporúčajú v horúčavách cez dva litre tekutín denne. Zabudnite na sladké nápoje. Preferovať treba vodu, bylinkové alebo ovocné čaje, či riedené džúsy. Takisto by sme mohli obmedziť kávu a alkohol, ktoré nás dehydratujú.

Skúste sa teda riadiť týmito niekoľkými zásadami a užiť si leto bez tráviacich ťažkostí…